Referenssit
Asiakasprojektimme
Omien pakohuoneidemme ja peliemme lisäksi kehitämme säännöllisesti pelejä myös muille toimijoille. Olemme rakentaneet täysimittaisen pakohuoneen matkailutoimijalle, viikonlopun ajan pelattavissa olevan pakopelin majoitustoimijalle, pedagogisia pakopelejä museoon ja parhaillaan käynnissä on useampia asiakaprojekteja matkailutoimijoille. Alta voit lukea tarkemmin tekemistämme projekteista.
Tahlo Ventures
Tahlo Ventures halusi tyhjiin aitta- ja kellaritiloihin uutta liiketoimintaa matkailu- ja majoitustoiminnan oheen. Yhdessä asiakkaan kanssa toteutimme autenttisiin vanhoihin tiloihin Tahlon tilan oikeaa historiaa ja visaisia pulmia yhdistelevän täyspitkän pakopelin.
Useat autenttiset tilat mahdollistivat monipuoliset pulmat ja vaihtuvat miljööt, ilman sen suurempia uudisrakennelmia. Asiakas vastasi tilojen kunnostamisesta ja suurin osa pelin rekvisiitoista on tilan alkuperäistä esineistöä.
Me Getawaylla suunnittelimme pelikokonaisuuden ja pulmat sekä loimme tarinan asiakkaan toimittamien materiaalien pohjalta. Getawayn poppoo vastasi pulmien toteuttamisesta ja testaamisesta sekä kaikista pelin vaatimista materiaaleista.
Usvaan unohdettu -pakopeli on teknologian avustama, itseohjautuva pakopeli. Peli ei vaadi siis pelinohjaajaa tai henkilökuntaa paikalle pelin aikana.
Museo Militaria
Museo Militarialle luotiin Monilukutaitoa Museosta -hankeen tiimoilta yläkouluikäisille suunnattu pakopeli. Pedagogisen pakopelin tavoitteena oli kehittää lukutaitoa mielekkäällä, pelillisellä tavalla. Monilukutaito oli pelin aineistojen ja toteutustapojen valintojen keskiössä ja pelin tarinan kautta haluttiin oivalluttaa erilaisia sota-ajan tiedusteluun liittyviä teemoja. Peli suunniteltiin noin 2-6 henkilön koululaisryhmille ja pelin viitteelliseksi kestoksi määritettiin 30 minuuttia.
Pelin aikana pelaajien tehtävänä on kiertää Museo Militarian eri näyttelyitä ja hyödyntää näyttelyesineitä ja -materiaaleja pulmien ratkaisussa. Samalla pelaajaryhmä yrittää ratkoa, mitä tapahtui tiedustelumies Albert Pesoselle sodan jälkeen. Mihin Albert hävisi Stella Polariksen jälkimainingeissa?
Panssarimuseo
Panssarimuseolle luotiin Monilukutaitoa Museosta -hankeen tiimoilta yläkouluikäisille suunnattu pakopeli. Pelissä seurataan kersantti Armas Virtasen muistelmia talvisodan ajalta. Pulmia ratkoessaan pelaajat auttavat Armasta muistamaan sodan tapahtumia.
Pedagogisen pakopelin tavoitteena oli kehittää lukutaitoa mielekkäällä, pelillisellä tavalla. Monilukutaito oli pelin aineistojen ja toteutustapojen valintojen keskiössä ja pelin tarinan kautta haluttiin oivalluttaa erilaisia talvisotaan ja panssareihin liittyviä teemoja. Pelin aikana pelaajat kiertävät Panssarimuseon eri näyttelyitä ja hyödyntävät näyttelyesineitä ja -materiaaleja pulmien ratkaisussa. Peli luotiin 2-6 henkilön koululaisryhmille ja pelin viitteellinen kesto on 30 minuuttia.
Cardehumma
Muun muassa terapiaa, eläinavusteista valmennusta sekä sosiaali-pedagogista hevos- ja koiratoimintaa tarjoava Cardehumma halusi tiloihinsa uudenlaista liiketoimintaa. Yhteistyössä asiakkaan kanssa Cardehummalle rakentui Kuudes yritys -niminen mysteeripeli.
Me Getawaylla suunnittelimme asiakkaan tiloihin ja tarpeeseen sopivan konseptin, joka on perinteisen pakopelin sekä kaupunkiseikkailupelimme risteytys. Peli on itseohjautuva, eli pelin aikana pelinohjaajalle ei ole tarvetta. Pelissä hyödynnetään monipuolisesti asiakkaan eri rakennuksia ja tiloja sekä ulkona että sisällä.
Mysteeripelin kantavia teemoja ovat, Cardehumman yrityksen arvoihin perustuen, työhyvinvointi, läsnäolo sekä psykologinen turvallisuus. Kuudes yritys -mysteeripeli käsittelee näitä teemoja hauskan ja helposti lähestyttävän tarinan avulla sekä pelillistää teemat. Mysteeripeliin on myös mahdollista yhdistää pelin teemoja syventävä luento, jonka aikana esimerkiksi työyhteisö voi tunnistaa ja pohtia oman työpaikan erityispiirteitä, haasteita ja vahvuuksia.
Niemikapeen tila
Suunnittelimme yhdelle Niemi-Kapeen vuokramökeistä mökkipakopelin. Pakopeli on mahdollista varata mökkivuokrauksen oheen ja pakopeli on pelattavissa koko vuokrauksen ajan. Tarkoituksena oli luoda peli, jota on mahdollista ratkoa pidemmän aikaa, muiden mökkitoimintojen ohessa.
Me Getawaylla loimme pelin tarinan ja suunnittelimme pulmat toteutusvalmiiksi. Asiakas sai materiaalit, joiden avulla pystyi itse toteuttamaan pelin haluamallaan tavalla. Asiakas vastasi pelin rakennuksesta ja rekvisiitoista.
Pelissä pyrittiin hyödyntämään monipuolisesti mökin ympäristöä ja mökkeilyyn kuuluvia eri elementtejä.
Ota yhteyttä
Jos sinulla on kysyttävää projekteistamme tai haluaisit jättää tarjouspyynnön, voit tehdä sen tällä yhteydenottolomakkeella. Olemme sinuun yhteydessä pikimmiten! Saat meidät kiinni myös meilitse osoitteesta info@getaway.fi tai soittamalla numeroon 045 7877 9755.